Lite mer Rallylydnad och besvikelse

Jaaaa! Vilken kurs! Vilken grej!
Rallylydnad var ju bara vår grej alltså! Himla kul! Bara hoppas den blir officiell snart också!

Så kul trodde jag inte man kunde ha! Och vad vi vuxit ihop mer jag o Midas! Min kille! Stolta matte!
Får massor med beröm på kursen, men kan inte ta till mig sånt alls vad det gäller nåt.
Midas har ju kört första frivarvet redan! Det gjorde han redan första kvällen. In i klubbstugan och for.
Han har ju inte dåligt självförtroende den där.

Vet ju att hundar inte "tänker" och de lever ju bara i nuet! Och det vill jag lova att det STÄMMER in på Midas. Han tar ju långturer i skogen, badar gärna i bäcken och dammen, springer över hundar och står på stenar och trillar ner i dammen, viftar inte bara på svansen utan hela kroppen (undrar hur många gånger han viftat omkull stackars Tim?). Senast i morse flyttade han på Tim med sin rumpa, så där som bara hundar kan...liksom här är min plats i solen...och givetvis ramlade Tim och blev både ledsen, arg och rädd. Midas fattade direkt att han gjort nåt, men inte vad....
Sist på kursen var det inte riktigt min dag, men Midas skötte sig bättre än någonsin förr! Ja la mig ner raklång på planen och fick en stor röd 4-bening över mig. Där stod han tills jag kom på att jag skulle testa om ligg sitter som det ska! Och visst: "Ligg" sa jag och han la sig... Hahaha...på mig så klart...
Midas går bredvid mig på promenaderna och tittar helt förväntansfullt. Finns fortfarande en hel del störningar vi måste jobba på; barn, katter och fåglar...för de är nog de största och svåraste störningsmomenten. Och försöka träna när man är trött eller inte känner att man har lust eller ork själv går INTE ALLS-märks mycket tydligt på en Midas!
Efter Rallylydnaden började så har promenaderna blivit roligare. Man kan ju träna skyltarna utan skyltar var helst man går och det är just det som vi behövt. En roligare vardag och just detta har nog bidragit till att Midas tycker om matte ännu mer.

Vad är jag besviken på då?
Jo, min nollade ekonomi just nu...ville anmäla till vallningskurs. Men jag har fasiken inte råd. Finns annat att lägga pengar på nu helt enkelt. Och så letar jag ju efter min tik fortfarande...o man vet aldrig när Hon dyker upp!

Tills vi möts!
Ha en fantastisk vår

Kram

Kommentarer
Postat av: Amanda & hamlet

ja äntligen bloggar ni igen!! :)

Som jag har längtat!!



Grattis i efterskott önskar vi till brorsan Midas!

Kul med rallylydnad förresten, lite avis är jag nog, utbudet på kurser är inte alls lika stort här uppe som det var längre ner i landet.

Tur jag har mycket fantasi, haha :)



Hamlet är också väääääldigt förtjust i barn, men katter och fåglar har vi lyckats komma förbi. Dessutom hade han en grej för mopeder för ett tag sen, men den fasen har som tur är passerat. INTE roligt att jaga en galen 1åring efter en trimmad moped :(



Hoppas ni har det kanon!

Nu är våren äntligen här hos oss uppe i norr också!

Kramar!

2010-05-03 @ 07:46:50
URL: http://langsvans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0