Nytt år!

2010 redan! Förstår inte hur fort tiden går. Midas drygt 8 månader och trotsig som tusan!

Det är nu man inte ska tappa tålamodet har jag hört. Om man varit konsekvent innan, så får man bli det än mer...
Suck... skulle träna stanna kvar och ingångar till fot... Just då...när han var ute efter att bara busa, så var tålamodet ganska så lågt faktiskt...men jag bet ihop och tänkte, han ska inte få rätt.
Det slutade med att han satt kvar två gånger helt perfekt och att vi struntade i att träna ingångar till fot! Efter att jag faktiskt var nöjd med att trotsig hund satt kvar två gånger fick han busa av sig i snön med hela familjen!

Senare gick jag ut med Midas och Tim i vagnen och Midas skötte sig faktiskt riktigt bra. Han har ju för ett tag sen "glömt" vart man går nånstans när vagnen är med, så jag får rätt ofta korrigera honom....

Jag måste ju berätta om gårdagens enormt roliga händelse! Vi var och tittade på bc-valpar som idag är 5veckor gamla, för min kompis ska köpa en! Midas fick följa med! Han var först ute och lekte med tiken(mamma till valparna) och Roy(en blandras). Sedan fick han komma in. Och helt säkert har tiken talat om för honom att det var valpar där inne. Först hälsade han ivrigt på alla människor och sedan kom han på att det var nåra svartvita små på golvet! Han nosade snällt och mycket försiktigt på alla valparna. Lät dem helt utan ett ord, snutta lite på snoppen. Han bara tittade och såg helt oförstående ut, typ: "är det så här det ska va"... En av valparna var speciellt intresserad av Midas och var väldigt till sig och slickade i mungipan på honom! Jag är en så stolt matte efter detta så ni anar inte!
Gång efter annan så visar han hur rätt han är i huvudet! Visst han får glädjefnatt när vi får besök...men det kan jag ta så länge han är rätt på alla andra sätt. Och jag tycker allt att det är bättre att få glädjefnatt än att va reserverad!

På nyårsafton var vi långt ute i skogen o firade. Där hördes inte en smällare eller raket annat än från TVn!
Men idag däremot så har de smällt lite grann i sammhället här och Midas har inte reagerat alls! Skönt!
Har aldrig haft en skotträdd hund, så jag hoppades på att få slippa niu också!

Och nu så lite bilder!
Full fart i snön!

tröttsamt med julafton Midas första snö



Nu har jag mina mål med Midas för 2010 klara:
En till valpkurs och andra hundkurser som freestyle
Tävlingslydnadskurs
Påbörja agility
Röntga
MH
Uställning
Mer passivitetsträning

Och vet ni vad, det räcker med det...han är ju bara barnet än!!!

Kramkram

Kommentarer
Postat av: Annelie

Så söt han är Midas. Kul med mål för 2010! Jag får väl börja fundera på mina mål när valparna flyttat :)

2010-01-15 @ 08:00:01
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0