Rallylydnad med mer

I måndags var sista gången på kursen :(
Det har varit så kul att gå kursen...alla borde prova det, för OJ så mycket mer skoj promenaderna blir!
Man kan helt enkelt mitt under en vanlig promenad köra några moment och sen gå vidare!
Midas har åtminstone blivit MERA lyhörd, förväntansfull och har fått en mindre lydig matte!
Åsa och Amanda var bra på att ge, i alla fall mig bättre självkänsla och självförtroende.

Sista gången så fick vi ställa upp en bana och sen skulle vi köra den en och en med hund! Mina tävlingsnerver gjorde sig påminda rätt hårt, men ändå blev det 98 poäng av hundra! I Rallylydnad får man avdrag för olika saker. Och maxpoäng är 100! Nöjd och stolt matte... Hade det vart en riktig tävling då hade det nog blitt fler poängavdrag!
Så nu har jag efterlyst träningstävling!!!
Hoppas det kan ordnas!!!

Våren är HÄR! Blommorna blommar och vattnet i bäcken porlar!
Ser fram mot den här sommaren. Dels kommer jag nog veta helt klart vad jag ska göra i höst! Plugg eller sjukskrivning med en HEL DEL träning!
Mickis kommer från Nya Zeeland i augusti...och det ska jag vara ärlig att erkänna, är nog det jag ser mest fram emot på hela sommaren!!!
I september blir det NH och röntgen för Midas! Och ser ut som det blir vallningskurs i juni också!

Ler och långhalm Minns vintern med glädje

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0