Älskade hund 2 år

Jisses! För två år sen föddes han, hunden som från början var en fodertik ;) , som sedan blev en foderhane... Så slutade det med att han är våran nu för att han fick en 1a på en armbåge och B på höfterna! Han kommer således inte gå i avel... :(
Hade ju gärna tat en liten tik efter honom annars!!!

Nybadad (i dammen bakom) 2-åring!

Bilderna jag kommer lägga upp är lite suddiga! Dels upptäckte jag att liten son har fingrat på kameran och dels har jag ögoninflammation som gör att allt är lite suddigt!!!



Så där ja! Dagens skörd av bilder! En ny kamera är önskvärd till tusen!

Vi har på börjat en kurs så vi ska kunna starta apellklass spår antingen i sommar eller till hösten! Vi får se hur träningen går! På träningen igår fick han mycket beröm och även matte. Jag har så svårt att ta åt mig av det...tänker att "det kan väl inte jag ha gjort?". Men det är ju jag tillsammans med Midas som gör att vi är där vi är idag! Apportbocken har han ju inte förstått att han ska hålla i och det är ju jag som har lärt honom fel. Men nu har vi fått andra verktyg och nu ska det gå! För övrigt har vi läxa till nästa gång; linförighet, framförgående och att han ska ta apporten på kommando! Och träning ger färdighet. Bestämde mig för att det ska gå även hemma. Och det gjorde det.
För vår del har det ju varit så att det mesta funkar bra på apellplanen men inte hemma. Exempelvis platsliggning -  men det har jag bestämt mig att det ska bli ändring på NU! Det är ju jag som bestämmer...

Men hörni, vad tiden går! Nu börjar Greys Anatomy!!

Tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0