Oki ett litet inlägg nu då!

Men detta mest för att jag håller på o designa om min blogg lite... Testar mig fram!

MEN har ett problem! När man har pekaren över länkarna så försvinner texten... Det gillas inte, men det får gärna ändras till en annan färg. Detta fattar jag inte var jag gör!!!
Hjälp mottages tacksamt!

Och så en liten uppdatering om hunden! Nu har jag börjat en spåraktiveringskurs! 3 gånger håller den på...Tror ändå vi har hittat vår grej... Men ID spår ska bli spännande att pröva!
Nackdelen med att tävla bruks är ju lydnaden. Jag som är så jäkla nöjd med att vardagslydnaden sitter till 95% och jobbar hårt med den just nu, speciellt avståndslydnad...En viss bit från mig så "slutar" han lyda och det är detta avstånd vi håller på att träna bort. Han ska lyda mig på vilket avstånd som helst, med vilka retningar som helst! Samtidigt som vi gör lite andra roliga saker, viltspår, apportmarkering, rallylydnad!
Har hittat en kurs som startar på torsdag som är individanpassad! Så de som vill köra appellydnad får göra det.
Och där behövs ju tips om budföring (vilket jag inte tror är något problem) OCH framförgående...HUR lär jag hunden det... Har hittat lite tips på nätet, men undrar om jag vågar ge mig på det...Lär jag ut fel blir allt ju pannkaka!

Från fredag till lördag var Midas hos Santos och hans matte Camilla! De tog premiärdoppet 1 april! Camilla groomade Midas lite! Så snällt, det är ju inte min favoritsysselsättning och det vet Midas! Men Camilla älskar det så det påverkar nog Midas positivt! Midas blev riktigt riktigt fin. Innan såg han ut som en övervintrad aussie!

Saker för hunden är planerade! Bla utställningar och förhoppningsvis tävla i ÅR! Letar Rallytävling inom rimligt avstånd! Han kommer även att kastreras! Då jag hittar min tik så kommer det att underlätta en del!
Han ska ju inte gå i avel då han fick en 1 på hö armbåge :(

Må bäst

Kommentarer
Postat av: Camilla Andersson

Jag tar honom gärna igen om han blir långhårig:D Roligt med sånna "projekt" ;) Det är ju tur att alla vattenpölar har så rent vatten när man har en vattentokig hund -.- !! :D KRAM

2011-04-06 @ 09:41:56
URL: http://millandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0