Årets första utställning och lite annat!

Årets första utställning avklarad!
Jag fick be om hjälp att visa Midas då jag pga graviditet fått bäckenuppluckring inte fixar att springa (inte ens med bälte). Gå utan bälte är inte tal om...
Snälla Camilla ställde upp och det där gjorde hon och Midas med bravur. Magkänslan sa att det kunde gå bra igår... Vaknade med en bra känsla och en bra nervositet!
Midas fick Excellent och CK (den enda med svans faktiskt och trots domarens påstådda förkärlek för slanka hundar) och blev sedemera 3:a bästa hane på Nybro BK!
Kritiken: " över medelstorlek kraftig utm helhet prop. maskulint huvud parallella linjer bra ögon och öronbra över och underlinje bra skulderläge bra lår ngt knappt vinklad has kraftig benstomme bra tassar jämna vägvinnande steg tillräckligt påskjut bra päls bra temperament o arbetslust välvisad"

Jättestolt och nöjd! Nu får jag hoppas att jag inte ska behöva dras med bäckenuppluckring resten av graviditeten, för det vore kul att ställa själv!!! Han blir verkligen bättre och bättre för var gång.
Den 12 juni ska jag ju som jag tidigare nämnt tävla i appellklass spår med Midas! Denna veckan innan utställningen har jag vart erkänt dålig på att träna! Läggande och apportering har vi kört. Men framförgående är mottigt och jag är väldigt osäker! Det som funkar är naturliga dragplåster som familjen eller spännande grannar och även att slänga hans kamptrasa framför honom och sedan säga före före före hela tiden! Men det går trögt... Går inte att ta bort draget liksom! Platsliggning och inkallning känns helt tryggt!
Imorn på kursen ska vi spåra igen! Ska bli helkul!

Men vilken vecka det kommer bli! Först ska jag på ultraljud i västervik imorn o måste passa på o köpa lite mammakläder och en solhatt till Tim! Sen ska jag hinna förbi Clara och säga hej! Och sedan bär det av på kurs med kurt. På torsdag är det psykolog i Vimmerby och läkare i Hultsfred. Sen ska det väl städas och tvättas och vilas och umgås med familjen och träna hunden. Men dygnet har ju 24h så jag får nog ihop det.... ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0